کاور
قربان دهقانی

قربان دهقانی

برداشت آبان 97 قربان دهقانی کشاورز روستای تجن در حوالی قاین...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول قربان دهقانی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی قربان دهقانی

برداشت آبان 97

قربان دهقانی کشاورز روستای تجن در حوالی قاین است که 5 پسر و 1 دختر دارد. او علاوه بر زعفران، گندم و جو را به‌صورت دیم و همچنین برای استفاده خانواده‌اش گوجه‌فرنگی و پیاز و شلغم و عدس و چغندر می‌کارد.

 

خرید زعفران کشاورز قربان دهقانی

 

داستان زندگی قربان دهقانی

قربان حدود سی گوسفند دارد که گوشت و شیر و کره و کشک و روغن زرد خانواده‌اش را تأمین می‌کنند. همچنین این گوسفندها کود حیوانی مورد نیاز مزارع را تولید می‌کنند. قربان یک الاغ هم دارد که البته بیشتر وقت‌ها بی‌کار است. فقط گاهی با الاغ به گله می‌رود.

 

خرید زعفران کشاورز قربان دهقانی

 

از آن‌جایی که دیگر در تجن گاو نر بومی برای شخم زدن وجود ندارد، لذا قربان به‌تازگی یک تیلر خریده که قرار است در شخم زدن زمین مورد استفاده قرار بگیرد.

قربان برای زعفران به مقدار خیلی کم بعد از گل دادن زعفران، کود سیاه (ازت) استفاده می‌کند. اما برای از بین بردن علف‌های خودرو به روش‌های فیزیکی کار می‌کند. این‌طور که بعد از فصل گل دادن، زمین را یک‌بار آب می‌دهد و بعد شخم می‌زند.

 

خرید زعفران کشاورز قربان دهقانی

 

مقدار کمی از آب موردنیاز برای آبیاری مزارع زعفران قربان از قنات تجن تأمین می‌شود. اما قنات به‌اندازه کافی آب ندارد و او مجبور است مابقی آب را از بند بیهود بخرد و با تانکر زمین‌هایش را آبیاری کند. اگر بند بیهود آب نداشته باشد باید از شهر قائن آب بخرد.

قربان برای آبیاری مزارع زعفرانش مجبور است که هر سال به‌طورمعمول حدود شش تانکر آب بخرد.

 

خرید زعفران کشاورز قربان دهقانی

 

روستای تجن نانوایی ندارد و خانواده قربان خودشان نان موردنیازشان را می‌پزند.

whatsapp