کاور
کَبْلِی غُلُمْعَلی

کَبْلِی غُلُمْعَلی

کَبْلِی غُلُمْعَلی نام محلی این کشاورزِ اهل روستای تجن شهرستان قاین است. نام شناسنامه‌ای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول کَبْلِی غُلُمْعَلی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی کَبْلِی غُلُمْعَلی

کَبْلِی غُلُمْعَلی نام محلی این کشاورزِ اهل روستای تجن شهرستان قاین است. نام شناسنامه‌ای این کشاورز محمدعلی عجمی است، اما از کودکی او را غلامعلی صدا می‌زده‌اند. به همین دلیل اهالی روستا او را با نام کَبْلِی غُلُمْعَلی (کربلایی غلامعلی) می‌شناسند.

خرید زعفران کشاورز

 

داستان زندگی کَبْلَی غُلُمْعَلی

کَبْلِی غُلُمْعَلی 5 دختر و 1 پسر دارد. از میان این 6 فرزند، 5 نفر از آن‌ها ازدواج کرده و تنها 1 دختر او در خانه‌ی پدری زندگی می‌کند. جالب است بدانید که 3 فرزند او در روستای تجن، 1 فرزند در شهر فیض‌آباد و 1 فرزند دیگر در شهر زاهدان زندگی می‌کنند.

 

خرید زعفران کشاورز

 

کَبْلِی غُلُمْعَلی که در روستای خود 4 قطعه زمین دارد، باوجود کمبود آب و سختی‌های فراوان عاشقانه فقط به کار کشاورزی مشغول است. او از میان محصولات مختلف، زعفران را برای کشت انتخاب کرده است. علت آن‌هم این است که زعفران نسبت به سایر محصولات به آب کمتری نیاز دارد. بااین‌حال او مجبور است که زمین‌هایش را با تانکر آب آبیاری کند.

 

خرید زعفران کشاورز

 

طبق گفته‌های کَبْلِی غُلُمْعَلی، هر تانکر آب که به روستا آورده می‌شود هزینه‌ی نسبتاً زیادی دارد. به این صورت که اگر این آب را از سد روستای بیهود (نزدیکی روستای تجن) بیاورند، هزینه‌ی هر تانکر 150 هزار تومان و اگر از شهر قاین آورده شود، هزینه‌ی هر تانکر 250 هزار تومان خواهد بود.

 

خرید زعفران کشاورز

whatsapp