کاور
رضا زارعی

رضا زارعی

رضا زارعی از کشاورزهای جوان روستای تَجِن شهرستان قاین است. او یک فرزند دختر دارد که به پیش‌دبستانی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول رضا زارعی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی رضا زارعی

رضا زارعی از کشاورزهای جوان روستای تَجِن شهرستان قاین است. او یک فرزند دختر دارد که به پیش‌دبستانی می‌رود.

داستان زندگی رضا زارعی

خرید زعفران از کشاورز

 

رضا زارعی به علت کمبود درآمد کشاورزی، مجبور شده است که علاوه بر کشاوزی به رانندگی مشغول شود. او راننده‌ی کامیون هم هست. رضا در کودکی در کنار پدرش به کار کشاورزی مشغول بوده است. اما از زمانی که ازدواج کرده و متاهل شده است، خودش زمین خریده و به صورت جداگانه و مستقل به کار کشاورزی در روستای تجن مشغول شده است.

 

خرید زعفران از کشاورز

 

این کشاورز جوان یک زمین کشاورزی به مساحت حدود پنج من (من واحد محلی مساحت زمین، برابر با 180 مترمربع است) در تجن دارد که بر روی آن زعفران کشت می‌کند. او به‌غیراز زعفران به کشت محصولاتی مانند خربزه، هندوانه، پیاز، جو و گندم می­پردازد که تمامی آن­ها به‌جز پیاز، به‌صورت دیم کاشت می‌شوند.

 

خرید زعفران از کشاورز

 

رضا با اینکه به غیر از زعفران؛ خربزه، هندوانه، جو وگندم را به صورت دیم و پیاز را به صورت آبی می کارد، اما تامین آب برای او چالش هایی دارد. او مجبور است آب را به وسیله تانکر خریداری کند که برای هر بار آبیاری زمینش باید 6 تانکر آب را به قیمت هر تانکر 150 هزار تومان بخرد. یعنی در مجموع 900 هزار تومان.

 

خرید زعفران کشاورز

 

رضا همچنین تعداد 10 گوسفند دارد که بخشی از آن‌ها در گله‌ی روستا هستند و تعدادی را هم در خانه برای پرواربندی نگهداری می کند.

whatsapp